Băimăreni

- am fost ş-om fi -

vineri, 12 februarie 2010

Obiective, strategii şi efecte

La noi:

Obiectivul:
  • o alimentaţie mai sănătoa a întregului popor.
Strategia:
  • guvernul bagă taxa pe fast food.
Efectele:
  • alimentele fast food se scumpesc cu 20 %
  • populaţia îşi va putea cumpăra mai puţină mâncare şi din cauze pe care le-am mai pus în discuţie (transport, stocare, gatit) va renunţa cantitativ la mancare sănătoasă, continuând să o mănănce pe cea fast food ca până acum.
  • 36 000 de persoane ramân fără locuri de muncă
La ei ( studiu de caz Marea Britanie) :

Obiectivul:
  • o alimentaţie mai sănătoa a tinerilor.
Strategia:
  • în 2005, Jamie Oliver (cunoscutul bucătar de pe TVR2) îl contactează pe Tony Blair şi îi prezintă un proiect de îmbunătăţire a calitatăţii meniurilor servite copiilor din învăţamântul preuniversitar britanic. I se dă o sumă (cred că 3 milioane de lire sterline) pentru câteva centre pilot. Succesul campaniei concretizat printr-o petiţie cu 300 000 de semnatari face ca Guvernul să investească în următorii trei ani, nu mai puţin de 280 de milioane de lire sterline in meniurile scolare.
Efectele:
  • după patru ani, copiii britanici mănâncă mult mai sănătos, iar alte ţări, inspirate de această campanie, au început să-şi regândească politica educaţională în ceea ce priveşte alimentaţia.

Etichete: ,

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Abonați-vă la Postare comentarii [Atom]

<< Pagina de pornire